7:00 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z dziećmi oraz ich rodzicami. Zabawy dowolne według zainteresowań indywidualnych dzieci: korzystanie z zabawek, klocków, układanek, gier itp. |
8:00 - 8:30 |
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze- rozwijające umięjętności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe.
- Zabawy ruchowe integrujące grupę, zabawy rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci organizowane przez nauczyciela.
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
|
8:30 - 9:00 |
- Przygotowanie do śniadania - czynności samoobsługowe.
- Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
- Śniadanie- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalnego zachowywania się przy stole.
|
9:00 - 9:50 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
- Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
|
9:50- 10:30 |
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze- rozwijające umiejętności manualne dzieci- indywidualne lub zespołowe.
- Zabawy ruchowe integrujące grupę, zabawy rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci organizowane przez nauczyciela.
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
|
10:30-11:45 |
Pobyt na świeżym powietrzu- spacery, przechadzki, wycieczki w celach zdrowotnych i poznawczych, obserwacje przyrodnicze, zabawy, gry terenowe itp. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności, w orgodzie, na boisku, w parku itp. Gry zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizwane na placu zabaw- obserwacje przyrodnicze, prace: gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze itd |
11:45- 12:00 |
Czynności samoobsługowe- zabiegi sanitarno- higieniczne, przygotowanie do obiadu, porządkowanie sali. |
12:00-12:30 |
Obiad - usprawnianie technik samoobsługowych oraz samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia, wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
Czynności higieniczne - mycie zębów. |
12:30- 13:00 |
Zabawy konstrukcyjne przy niewielkim udziale nauczyciela:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze- rozwijające umięjętności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe.
- Zabawy ruchowe integrujące grupę, zabawy rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci organizowane przez nauczyciela.
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
|
13:00- 13:30 |
Odpoczynek- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu (bajki, kołysanki, muzyka relaksacyjna). |
13:30 - 13:45 |
Pzygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne i porządkowe. |
13:45 - 14:15 |
- Podwieczorek - dbanie o estetyczny wygląd stołu.
- Wdrażanie zasad zdrowego żywienia.
- Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
|
14:15 - 17:00 |
Rozchodzenie się dzieci do domu:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze- rozwijające umiejętności manualne dzieci- indywidualne lub zespołowe.
- Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem.
- Praca indywidualna
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
- Kontakty indywidualne z Rodzicami.
|