Ramowy plan dnia

6:30 – 8:00 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z dziećmi oraz ich rodzicami. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo – dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy.

Zabawy dowolne według zainteresowań indywidualnych dzieci: korzystanie z zabawek, klocków, układanek, gier, itp.

8:00 – 8:30  

Zabawy integrujące grupę – gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz ogólnorozwojowe np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.

Porządkowanie sali, pomoc w przygotowaniu pomocy do zajęć.

8:30 – 9:00

Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe.

Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

9.00 – 9.30 

Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalnego zachowywania się przy stole oraz posługiwanie się sztućcami.

9.30 – 10:30

Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą.

10:30 – 12:00

Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, przechadzki, wycieczki w celach zdrowotnych i poznawczych, obserwacje przyrodnicze, zabawy, gry terenowe itp.

Zabawy swobodne i kierowane, organizowane w ogrodzie przedszkolnym.

12:00-12:30 

Czynności samoobsługowe – zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do obiadu, porządkowanie sali.

12:30-13:15

Obiad – usprawnianie technik samoobsługowych oraz samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia, wprowadzenie w kulturę bycia.

Czynności higieniczne – mycie zębów.

Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu (bajki czytane przez nauczyciela, muzyka relaksacyjna).

13:15-14:15

Zajęcia edukacyjne, zgodne z podstawą programową(m.in. zajęcia matematyczne, polonistyczne, plastyczne, fizyczne, muzyczne).

14:15-14:30

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i porządkowe.

14:30-14:45

Podwieczorek – dbanie o estetyczny wygląd stołu.

Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalnego zachowywania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami.

14:45-17:00

Zajęcia dodatkowe

Zabawy o charakterze spokojnym – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy dowolne z wykorzystaniem klocków, układanek, puzzli, kredek.

Praca z dziećmi potrzebującymi dodatkowego wsparcia nauczyciela.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Rozchodzenie się dzieci do domów.