6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z dziećmi oraz ich rodzicami. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo – dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy.
Zabawy dowolne według zainteresowań indywidualnych dzieci: korzystanie z zabawek, klocków, układanek, gier, itp.
8:00 – 8:30
Zabawy integrujące grupę – gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz ogólnorozwojowe np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Porządkowanie sali, pomoc w przygotowaniu pomocy do zajęć.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00 – 9.30 –
Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalnego zachowywania się przy stole oraz posługiwanie się sztućcami.
9.30 – 10:30
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą.
10:30 – 12:00
Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, przechadzki, wycieczki w celach zdrowotnych i poznawczych, obserwacje przyrodnicze, zabawy, gry terenowe itp.
Zabawy swobodne i kierowane, organizowane w ogrodzie przedszkolnym.
12:00-12:30
Czynności samoobsługowe – zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do obiadu, porządkowanie sali.
12:30-13:15
Obiad – usprawnianie technik samoobsługowych oraz samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia, wprowadzenie w kulturę bycia.
Czynności higieniczne – mycie zębów.
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu (bajki czytane przez nauczyciela, muzyka relaksacyjna).
13:15-14:15
Zajęcia edukacyjne, zgodne z podstawą programową(m.in. zajęcia matematyczne, polonistyczne, plastyczne, fizyczne, muzyczne).
14:15-14:30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i porządkowe.
14:30-14:45
Podwieczorek – dbanie o estetyczny wygląd stołu.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalnego zachowywania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami.
14:45-17:00
Zajęcia dodatkowe
Zabawy o charakterze spokojnym – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy dowolne z wykorzystaniem klocków, układanek, puzzli, kredek.
Praca z dziećmi potrzebującymi dodatkowego wsparcia nauczyciela.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Rozchodzenie się dzieci do domów.